Nintendo mobil pazar konusunda 'pivot' etti
Nintendo'nun ilk mobil uygulaması, kullanıcılara sunulduktan 3 gün sonra 1 milyon indirmeye ulaştı. Üstelik sadece Japonya'da yayımlanmış olmasına rağmen. Girişimler için bazı radikal kararlar vermek her zaman zordur. Çünkü içinden çıkılması zor bir paradoksla karşı karşıya kalırsınız; fikrinize dört elle sarılıp bu yolda her zorluğa göğüs mü gereceksiniz, yoksa zorlukları görünce yanlıştan dönüp doğru yolu mu bulacaksınız? Birçok girişimci bazen yanlış fikir üzerinde fazla ısrar etmekten, bazen de yeterince sabırlı olmayıp acele pivot etmekten işini batırıveriyor. Bu konuda Steve Blank'in güzel bir tavsiyesi var; aklınıza radikal bir değişiklik fikri geldiğinde 48 saatten önce harekete geçmeyin. Üzerinden iki gün geçtiğinde fikriniz hale çekici geliyorsa o zaman onu değerlendirebilirsiniz. Nintendo da birkaç yıl önce böyle bir kararla karşı karşıya kaldı; hızla yükselen mobil pazar için oyun mu geliştireceklerdi, yoksa sahip oldukları efsane oyunları ve karakterleri kendi cihazlarında tutup para kazanmaya mı devam edeceklerdi? Onlar ikinci seçeneği seçti, Wii ve DS konsolları geliştirip onlara yeni oyunlar üretmeye karar verdiler. Ancak Nintendo'nun ekosistemi PlayStation ya da Xbox gibi en üst seviye grafiklere bağlı değildi. Tam tersine Super Mario'nun piksel piksel hali daha çok seviliyordu. Dolayısıyla aslında onlar için donanım satın alıyor olsanız da aslında mobil cihazınızda rahatlıkla elde edebileceğiniz grafiklere sahip oluyordunuz. Böyle bir senaryoda da cihaz satışlarının kötü gitmesi normal bir sonuç oldu.
Nintendo, nihayet bu yıl eski kararından pivot etti ve mobil pazara girmeye karar verdi. Şirketin ilk mobil uygulaması, aslında tam bir oyun bile olmamasına rağmen Japonya pazarında 3 günde 1 milyondan fazla indirildi. Ay sonunda global olarak yayımlanacak olan uygulamanın birkaç milyona rahatlıkla ulaşması muhtemel. Uygulamanın adı Miitomo, yani henüz Mario ve Zelda gibi efsaneler işin içine girmedi bile. Mobil uygulama pazarının konsol pazarına benzemediğini biliyoruz. Clash of Clans, CandyCrush gibi oyunların PC ya da konsol pazarında hiç şansı olmayabilirdi. Ancak mobil pazarda birer şampiyon olmayı sürdürüyorlar. Dolayısıyla Nintendo'nun başarılı serilerinden mobil pazarda nasıl para kazanacağını çözmesi gerekiyor. Şimdi Nintendo'nun mobil pazara yönelik 4 uygulama projesi daha var. Eğer önümüzdeki yıl bu zamanlarda Nintendo'nun mobil pazardaki başarısını konuşuyor olursak, bu büyük şirketlerdeki en faydalı fikir pivotlarından biri olarak tarihe geçebilir. Söz konusu Nintendo olduğunda bazen yanlış yoldan çok geç bir dönüş bile yapılabiliyor. Elbette piyasaya şartları size bu kadar yumuşak davranmayabilir. Dolayısıyla çok iyi okuyup, çok iyi araştırıp radikal kararları en iyi ve en hızlı şekilde vermek zorundasınız.